Linneaa Vicktoria Stenberg

Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

En Volvo 740 GL och en glad tjej!

Av Stenberg ♥ - 28 februari 2013 15:14

Tjena! 
Det har varit en händelserik tid sen sist jag blogga. 
Från och med nu så kommer det inte bara vara en blogg om mig, jag ska även skriva om min "nya" bil här. 
Vad jag gör, ska göra och en massa bilder, En uppdatering om bilen och mig själv helt enkelt :) 

Ja som sagt, jag har ju blivit bil ägare! 
Det var lördag förra veckan som jag, min kärlek, min låtsas pappa och hans syrras man var nere i skåne för att kolla på bil åt mig. Tror ni jag är bortskämd? I helvete heller, den är köpt för mina egna pengar!
När vi väl börjar närma oss, så ser jag bettan och enda en dess har jag gett mig fan på att jag ska ha den bilen och så blev det ju ;) 
En Volvo 740 GL, ny skick, helt original, rostfri hela bilen (förutom en liten rost fläck bid höger bakdörr, som är lika stor som en tumme ungefär), lite små repor överallt. Men det är för att bilen har stått ute väldigt länge under grenar, bara gått 8400 mil, Jag själv har aldrig sett en 740 om gått under 20 000 mil. Verkligen dröm bilen som nu är min. 18.000 kr gav jag för henne då hon egentligen skulle kosta 19.500 kr så det var det bästa köpet i mitt liv och jag är hur nöjd som helst! 

Eftersom bilen är helt original så tycker jag den ser lite "tråkig" ut, så jag ska piffa upp den lite :) 
Jag ska absolut fortsätta ha bilen original, jag vill inte förstöra en så fin bil och så ovanlig bil. 
Så det jag ska göra är:
- byta till vita blinkers
- Tona bakruta och bak sido rutorna
- Sätta dit "raggartrappa" 
- Överdrag till alla säten (eftersom jag tycker inredningen är ganska ful) 
- En board i framrutan med texten "Stenberg" 
- Nya fälgar och däck (sommardäck) 
- Och lite små pill om jag inte kommer på just nu ;) 

I fortsättningen så kommer jag skriva om vad som händer och vad jag gör med Bettan, om jag inte har gjort något så blir det bara ett blogg inlägg om mig själv. 
Nu får ni njuta av lite bilder på pärlan för nu ska jag skriva klart mitt projekt om min bil ;) haha. 
Vi hörs la snart. ha't bra så länge! 
Pussen

             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stenberg ♥ - 22 oktober 2014 12:21

Hej mina vänner! Jag har nu bytt blogg :D Så följ mig mer än gärna där. http://www.nattstad.se/VolvolennePussen ♥ ...

Av Stenberg ♥ - 17 oktober 2014 20:20

tjenis penis! Jag är nog äntligen helt frisk nu, till och med locket i örat har släppt nästan helt nu :) så himla gött! Just nu sitter jag och väntar på min karl, ovanligt va? ;) vi ska åka till Filippa och Tobias och mysa med Wii och film, ser ver...

Av Stenberg ♥ - 15 oktober 2014 00:45


Kärlek är nog det finaste en människa kan vara med om. ? jag älskar min karl så mycket! ...

Av Stenberg ♥ - 13 oktober 2014 23:16

Tjenis penis! Ska jag låta rubriken tala för sig själv eller ska jag berätta? Självklart ska jag berätta! Jag är så jävla lycklig. Jag är så lyckligt jävla kär och det bästa är att det är ömsesidigt! Jag tror verkligen att vi är menade för varand...

Av Stenberg ♥ - 1 oktober 2014 22:47

tjena! Vad har hänt sen sist? Jo det var ju bilträff i helgen, eftersom inte Oskar fick ordning på sin golf skulle vi ta min 740, jag blev såklart skit glad men... Tror ni inte bil jäveln går sönder då? Jo men visst! Hon startar inte överhuvudtaget....

Presentation


Tjena!
Det är då jag som är Linneaa men jag kallas för Lydiaa.
Denna blogg handlar om mig, mitt liv, mitt liv förr, min familj, bilar, min Volvo 740 GL och mina vänner!
Gillar ni inte det som skrivs så har ingen tvingat er till att läsa :)
Puss

Fråga mig

8 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards